onsdag 1 januari 2014

8 timmar

Mycket händer här ska jag lova. Framstegen är oerhört tillfredställande. Djuren växer fram en efter en i betydligt snabbare takt än vad jag någonsin trott. Lär väl åka på tuffare partier innan jag är färdig.
Vi har bytt ut den mycket jobbiga pusselmattan till masonitskiva. Nu kan jag äntligen föra runt bitarna som jag vill. Problemet med en skiva är att jag inte kan rulla ihop den så varje dag får vi lyfta den upp och ner på en hylla. Första gången var vi lite väl rädda för att allt skulle börja kana. Att tappa ett pussel med ca 1000 lagda bitar känns inte kul alls! Tur för oss att det gick bra.
Idag har jag ägnat hela den vakna tiden för pusslet. Har suttit och pusslat 8 timmar i sträck. Ryggen tycker inte att det är lika kul som hjärnan tycker det är. I bakgrunden går tvn. Inte för att jag har någon som helst aning om vad som sänts... I hjärnan snurrar zebror, kameler och sköldpaddor. Dag som natt.


En liten del av pusslet 




Detta är då en del av veckans arbetsresultat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar