fredag 11 april 2014

Vart tog den lilla lilla biten vägen

Svar: HÄR!


Pusslandet har nu kommit igång på allvar igen. Avslutade påse nr 3 härom dagen och har nu öppnat påse nr 4, dvs den sista påsen. När vi var nästan klara med påse nr 3 insåg jag att en bit fattades. En del av korallen var spårlöst borta vilket ledde till en jakt på den saknade biten. Efter att ha kollat under soffan och hela resten av golvet i vardagsrummet började jag fundera. Själv har jag haft systemet dammsug endast mellan två påsar men min käre far hjälpte mig att städa när jag var sjuk. Hmmm... kan den ligga i dammsugaren. Jag tar fram en ficklampa och lyser ner i dammsugarpåsen, som till min lycka inte var speciellt full, vid detta laget visste jag också dess exakta form och färg. Där nere på botten av dammsugarpåsen låg den lilla biten. Med hjälp av ficklampa, små händer och en pincett lyckades jag fiska upp den saknade pusselbiten. Snacka om att jag blev lycklig när den återigen var på säker mark i min hand. Här hemma har jag alltså inte bara katten som tycker pussel är till för annat än att läggas utan även min dammsugare gillar att lägga sig i.
Nu ska jag återgå till mitt pussel där jag kämpar med en rosa himmel.

1 kommentar:

  1. Skönt att den kom till rätta igen :)
    /Charlotte T

    SvaraRadera